Kraftiga vindar å regn

Vaknar av kraftiga vindar å hällande regn.
När jag sitter å intar frukost så ser jag hur parasollen tippar.
Fastän att det ligger fyra tunga stenar på foten.
Så klart så gick en pinne i den av, det ska väl gå att fixa till.
Jag flyttade bilen också, ifall att björken skulle gå av.
Den svajade otroligt mycket.Mer än på bilden.



Grått ute till havs hösten är nog här nu.


När kl är halv åtta så håller det på att klarna upp.


Så blev rabatten runt brunnslocket .
Före bara rötter.


Efter med ny jord.





Kommentarer
Postat av: Nina

Det har varit - är - hårda vindar här också. I vanliga fall räcker det att "skota" parasollet på terrassen med EN rejäl lina. Den senaste veckan har jag fått köra med dubbla, en på vardera sida.



Vad fin den omgrävda rabatten kommer att bli! Ikväll har jag grävt upp och flyttat två av mina fyra rhododendronbuskar. De hamnade ju i en "barnkammarklunga" när jag köpte dem på rea och planen har hela tiden varit att placera om dem. Men huva, vad rhodojord är dyr ... 21 euro för tre femtioliterssäckar, som bara räckte till TVÅ plantor! De resterande två plantorna får nog vänta ett år till av de anledningen, för inte har jag råd att lägga ut lika mycket pengar till på ännu mer jord :o/

2011-08-08 @ 22:18:28
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com
Postat av: Andreas Lundqvist

Det blev jättefint i rabatten.

Vaknade också inatt då regnet stardade. Levde om rätt rejält.

Det var då bra start på arbetet. Skönt att det inte var så varmt inne, men det regnade in rätt rejält på vissa ställen.

Kram på dig mamma

2011-08-08 @ 22:32:25
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Cici

Det blir en fin rundrabatt till nästa sommar det där.

Här blåste faktiskt en av björkarna av, eller en av flera stammar som hör till samma björk. Det blir mycket att ta reda på.

2011-08-09 @ 11:18:12
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0