Förbrukat två spadar.

Säkert min sista blombukett för den här sommaren.
Plockade korta själkar som jag satte ner i oasis.
Rosa, rött, lila, vitt,orange.




Har börjat med att gräva om min blombänk framför bron det har växt ihop för mycket.
Det är ju inte uppehåll på regnet så man kan göra det klart.
Fast det var ju soligt å fint i afton en stund.
Fick hjälp med de nya plankorna de gamla var helt uppruttnade.
Det är  ju snart nio år dom legat där som kant mot gräset.

Sitter ner i stolen stundvis för det är jobbigt att gräva det är så hårt av alla rötterna.
Det blev många lass i kärran.
Först gick den nya spaden av,då tog jag den gamla som är utan hantag så gick även den av.
Så H hittade faktiskt en hemma som han tog hit.


Bara det fick bli soliga dagar nu igen det är många blommor som ska flyttas om.
Nu är man ju bara så TRÖTT på regnandet.
I morgon måste jag köpa blomjord i massor så det blir kanske en resa till Byske.
När jag klippte ner i Rosenlönnen så hamna den här på stolen.
Den var väl söt. Gissar på en blivande Amiral.




Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Kappast sista buketten iår.... du har ju mig ;P

Kram på dig mamma

2011-08-22 @ 17:28:56
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Cici

Det var värst vad du tar i! Min gubbe skulle inte ha varit nådig om jag hade grävt av två spadar, det kan jag ju tala om.

Tänk vad mycket jobb man lägger ned på att ha lite fint omkring sig.



Är rosenlönn samma växt som rosenhallon?

2011-08-23 @ 20:00:19
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Cici

Tack det är en rosenhallon (kollade det nu) jag har alltid trott den hetat rosenlönn för att bladen ser ut som lönnblad men det blir då inget som liknar hallon.

2011-08-23 @ 22:25:26
Postat av: Cici

Nej det har du så rätt i, jag har också funderat över varför den heter så. Kanske är det knopparna dom syftar på.

2011-08-24 @ 10:37:27
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0