Solig dag men kall

Soligt,så jag klädde på mig för att sätta mig i solväggen.
Men det var så kallt så det blev en kort stund.
Solen orkade inte värma upp mot väggen.
Det var bara att gå in å dammsuga, både uppe å nere så har jag gjort det innan jag åker in.




Dagboken
Den 14 Jan 2010

Igår kväll så kom vi till Åland kl 23 på natten.
Där i Peters hus såg det ut som en rövarkula.Leksaker överallt.
Skitigt på toa sen rörmokarna varit där å bytt beredare.
Vad tänker hon?
Jag röjer upp å rengör,skurar upp toa.
För det kommer ju folk hit i morgon på begravningsfika.
Sen lägger jag mig för att sova är ju helt slut.
De andra sitter uppe å pratar.Vi är sju pers som ska sova där i natt.

Dagboken.
Den 15 Jan2010

Jag far på morgon till ålandsbanken med en kod.Köper tulpaner å ljus.
Sen rätthjälpsbyrån men den snubben var inte där,han ringde inte heller som jag bett om.

Urnsättning kl13 idag.
Jenny å Tilde hade gjort ett bildspel på Peter tillsammans med en låt Ängel.
Lotta hade inte köpt rosor till barnen att lägga vid urnan.Så Jenny gjorde det.
Vi åker efteråt till Röjskär å fikar,där var vi 19 personer.
När Lotta har plockat ihop sina överblivna kakor så frågar jag, om hur det blir med det jag skulle få av Peter?
Hon svara inte gick bara ut utan att säga hejdå.
Jenny å de andra åkte förbi på graven innan dom for med båten på kvällen.
Jag å Holger stannar till i morgon.

Vi åker senare till kyrkogården,det var så fint med alla ljus å blommor.


Saknar dig så,det är så tungt å svårt.



Kommentarer
Postat av: Andreas Lundqvist

Tänkte också på Peter idag. Undrar om de varit på graven idag. Hoppas kan man ju.

Kom inte idag och skottade, det var så ¤£#%&- kallt ute. Om det inte är lika kallt imorgon så ska vi försöka komma.

Wolf tyckte tillock med det var kallt om tassarna idag då vi varit ute. Huva, 28-30 minus brrr.

Vi har också dammsugit en sväng och tagit bort julen idag.

Kram på er

2011-01-15 @ 22:06:55
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/
Postat av: Cici

Nej inte var det temperatur för att sitta och sola i går. Mina hundar brukar inte få köldkramp i tassarna men de två sista dagarna har de båda haft problem. Kanske hänger det ihop men luftfuktigheten.



Jag beklagar verkligen den stora sorgen efter din son. Den är svår att föreställa sig när man inte själv har varit i den situationen.

2011-01-16 @ 12:16:52
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja, det har nu gått ett år sedan begravningen. Sorgen är lika tung och saknaden kommer alltid att vara svår. Våra fina minnen på Peter kommer alltid att finnas. Kram mamma och lycka till imorgon

2011-01-16 @ 17:28:03
URL: http://jennygumman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag älskar dig mamma!

2011-01-18 @ 10:14:21
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0