Kamera två gav upp.


Jag fick ju Andreas kamera men den är nu ochså väck.Den bara gav upp.
Han följde med mig till stan i lördags där jag köpte en ny så lik min gamla som möjligt.
Det skulle kosta upp till 700 att få kostnadsförslag på att laga den.Det är det inte värt.
Så det blev en ny då.Nu tar det väl ett bra tag innan man kan den någotsånär.

Löven gulnar nu, lossnar å hamnar i gräset,hösten är här.


Älgjakten ha börjat idag,tre jägare i familjen som jagar,Holger,Andreas,Sandra
Det är 28 jägare i jaktlaget,det blir inte mycket kött när det bara är 5+5 älgar
Annars var det på 80talet då fanns det mycket älg.
Jag är hos Andreas å är hundvakt vi var nyss en pinkrunda in i skogen.
Dom har då bra jaktväder idag.Nästan vindstilla å inte för varmt.

Nu är det nog min sista bukett.
Mina sista outslagna rosor tog jag ochså in.
Alla blommorna utblommade.


Jag fick igår tag på två hinkar lingon som jag ska rensa det tar ju ett tag.

Kommentarer
Postat av: Cici

Det blir dyrt att avverka kamerorna i den där takten! Det kan vara bra att ha en väska till dom, då är dom i alla fall lite skyddade om man skulle glömma dom ute en stund.



Norrlångträsk jagktlag är inte så många och tilldelningen ganska rejäl, så det blir en hel del kött även om man bara har en halv lott.

2011-09-05 @ 18:40:48
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0