Skräpveden uppkapad!

 
 Har idag kapat upp skräpveden av plankor å trädgrenar.
Började försiktigt för att vänja mig hur sågen fungerade.
Det var mycket att köra med mot den gamla sågen.
Sågbocken var lite för hög men nu är det gjort klart.
 Vill ha ordning å bortstädat omkring mig.
 Nu har högen förflyttat sig bakom sågbocken.
För att travas på en pall senare nån dag.
(När ska jag få Vedtaket tro?)
Sågade av den fyrkantiga stocken för då kan jag flytta den. 
 Sågade också till den snea stubben ,tog det i tårtbitar.
 Det stora fatet kan nu stå på den till fågelbad.
Nu blir det att kurera med Ipreem å vila.

Kommentarer
Postat av: sandra

duktig du varit! :)

2012-09-25 @ 21:15:20
URL: http://livetarvackert.wordpress.com/
Postat av: lilianl

Bra jobbat!

2012-09-25 @ 21:26:05
Postat av: Cici

Minsann att du är flitig. Hur länge bor du kvar där borta. Var till Östanbäck i söndags och lånade ett släp. När vi lämnade igen det på kvällen fick vi ta det lugnt i dimman. Jag antar att det var ganska tätt hos dig också.

2012-09-26 @ 15:41:39
URL: http://cicilina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0