Ut på isen

Äntligen blev det av.
H har skottat upp ett hål i drivan mot havet.
Så nu kan man då köra ut en bil där.
Tog mig en promenad efter skoterspåret,det var mulet tyvärr.
Jag gick upp på Kattisholmen å satt en stun mot en tallstam.
Solen var på väg fram.
När jag var på väg dit så hade plogbilen plogat ut drivorna efter vägen,
så jag fick ju skotta bort den,hade en spade i bilen.
Skottade även en stig till förrådet så jag tog fram mina skidor.
Det har jag inte åkt sen mina knäoperationer,vore kul att få göra.
Nu är det bara att hitta skidskorna.

Kommentarer
Postat av: Cici

Vad härligt det där ser ut. Jag har inte varit ute så mycket i dag, bara på morgonen med hundarna en sväng, för sen var det vattengympa. Nu är det bara två gånger kvar innan dom stänger badhuset för reparation.

2013-03-12 @ 22:15:55
URL: http://cicilina.blogspot.com
Postat av: Nina

Hejsan, hoppsan, så mycket snö det är kvar där norröver! Fast den ligger rätt stadigt här också. Någon vårvärme har det sannerligen inte vällt in över öarna ännu. Många, många minusgrader på nätterna och definitivt inte över nollan på dagarna heller :o(

Fast det är lika så gott det. För jag är helt ur fas i år vad gäller vårsådd av allt som borde förkultiveras inomhus inför växthussäsongen. Jäkla papperskrigande som aldrig tar slut, den tar nästan all min tid hela tiden ...

Svar: Vi har inte så mycket snö i år som dom två tidigare åren ändå, men väldigt nattkallt.
ainalundqvist.blogg.se

2013-03-14 @ 20:06:04
URL: http://stjarnkraft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0